Maart 2020

Zwembad Genk: hogere toegangsprijs, minder service!


De zwemmers van Genk en omstreken zijn behoorlijk gefrustreerd over de hogere toegansprijzen en de mindere service die aangeboden wordt.

Sedert 1 februari is er een nieuw kassasysteem dat niet werkt. Dit kassasysteem is ingevoerd zonder proefperiode.  Er is geen doorstroming meer aan de kassa. Mensen moeten aanschuiven. Het systeem werkt niet. Complex, vele handelingen en vragen voor de medewerkers aan de zwemmers:

  • inwoner van Genk of niet
  • leeftijd
  • studentenpas
  • whirlpool

Er is geen verbinding met het kassasysteem en de betaalterminal. Het bedrag dient manueel ingegeven te worden wat ook leidt tot vertraging.

Voor de zwemmers krijg je naast een zwempas een armbandje. De eenvoud is ver zoek. =>Voor gezinnen met is dit kinderen complex!

Voor abonnementhouders: 2 pasjes (abonnement +zwempas) + armbandje.


Uiteindelijk, eens de kassa gepasseerd, blokkeren vaak de toegangsdeuren en is er geen verbinding tussen zwembandje en locker.

Gevolg: de tussendeur wordt vaak opengezet en zwemmers moeten in zwemkledij naar de kassa om het armbandje om te ruilen.

Aan de kassa worden zwemmers geïnformeerd over de vertraging van het nieuwe kassasysteem en nog straffer is dat bij lange wachtrijen geen abonnement kan aangekocht worden omwille van de complexiteit.


Software moet in dienste staan van de organisatie. Zorgen voor snellere en betere interne processen, een hogere efficiëntie en lagere kosten ten behoeve van klanten en medewerkers. In het huidige systeem zijn behoeften en wensen niet geïntegreerd. Het huidige kassasysteem is niet hedendaags en klantvriendelijk. NV-A  vraagt om een frisse duik nemen in moderne technologieën.  Een compleet systeem dat eenvoudig te bedienen is. Van toegangscontrole, beheren van abonnementspassen, reserveringen tot aan diverse selfservice mogelijkheden dat de kassa kan overgeslagen worden.